lördag 2 oktober 2010

Hur man sover bort större delen av en dag

Det är ingen barnlek när män drar på sig förkylningar, det ska gudarna veta. Kvinnor klagar över att föda barn, men de har inte fog att klaga de. När man sedan läser spydiga antydningar på kompisars statusrader om mäns förkylningar blir man nästan arg. Och en arg Freddie är inte att leka med, eller jag blir väldigt sällan arg och det är väldigt sällan svårt att leka med mig, men ändå. Min vän Ida lämnade följande efter sig: "Kopiera detta om du känner en man som har överlevt en förkylning. Du ger därmed hopp till alla förkylningsdrabbade män, att mirakler faktiskt kan inträffa!"

Som tur är har det idag varit lördag och jag har kunnat följa premier league och elitserien från min röda Ikeasoffa. Imorgon får jag väl följa premier league och allsvenskan från ovan nämnda soffa, eller följa och följa. Jag har sovit större delen av dagen med min tv i bakgrunden, räknas man med i statistiken för tittarsiffror då?

TNE, den gamle pateten, befann sig dagen till ära i Norrköping på filmfestival. Han sökte mig och frågade efter matställen, som tur är för honom är jag en vänlig själ som inte tipsade honom om sjaskiga hak, där matförgiftningen ingår i priset. För övrigt anser jag att TNE bloggar alldeles för dåligt och sällan.

/F

1 kommentar:

  1. Men den komentaren stämmer ju som din vän IDA hade!!! Den är ju klockren eller hur domare

    SvaraRadera