fredag 22 oktober 2010

Hur tänkte hon nu?

Hur kan man gå 35500 kronor back i månaden? Det är en stor gåta hur det är möjligt att sätta sig i den sitsen. När det dessutom inte finns en enda krona i inkomst är det helt horribelt sjukt. Hur sedan banker kan gå med på att låna ut pengar till denna person är för mig otroligt, men tyvärr sant. Jag såg på TV3 och Lyxfällan igår kväll, med Vanita som tydligen inte hade någon som helst koll. Hon driver en blogg och skrev där att hon inte är den vassaste kniven i lådan, nej inte ordagrant, men hur kan man inte skicka in sina papper till A-kassan? Är det ofint att få pengar därifrån när man hänger på Stureplan? Kanske är bättre att låna pengar att leva för?

Jag hoppas att Vanita tagit sitt förnuft till fånga och fortfarande har ett jobb. Annars verkar det ju finnas pengar att tjäna på att skriva blogg, åtminstone om man är i det skrået, alltså välklädd, ung, snygg tjej som hänger på Stureplan. Har haft ett inlägg om detta på min tidigare blogg.

Känns som att det finns en del människor som drömmer om den stora chansen, men som inte är beredda på att ta jobbet för att komma dit. Jag missunnar verkligen ingen människa framgång om de tar sig dit via hårt jobb. Vanita fördömer vanligt svensson-liv, men om man som jag är likgiltig inför ett sånt liv och jobbar normalt, då får man leva ett svensson-liv. Väljer man istället att jobba hårt och har lite tur kan man nå framgång och slippa undan svensson-livet, men det är väldigt svårt att få det livet bara sådär.

Förmodligen är hon dock inte så sjukt jävla dum som en del har påstått i kommentarer på gatan, tro mig det var många som såg henne i Lyxfällan. Hon fick sina 15 minutes of fame där, många svenskar känner helt plötsligt till henne. Det kan räcka för en karriär som B-kändis.

/F

1 kommentar:

  1. Denna tjej är med i tv3s Bartenderskolan som går på tisdagar o hon är lika blåst då med

    SvaraRadera