tisdag 19 oktober 2010

Shopping på impuls ger mest

Det är gammal ordspråk från byn, som säger att det är impulsköp som ger. Jag lyckades med det idag, igen, jag skulle egentligen bara köpa ett par skor, eftersom mina andra råkade ut för en olycka idag. Lyckades dock komma hem med ett par böcker och dessutom köpte jag nästan en fotbollsresa till London också.

Varför ska det vara så svårt att bara gå förbi utan att handla? Köpte I takt med tiden och När vinden vände som handlar om Olof Palme, varför jag köpte dessa två? Intressant ämne eller hur! Sen gick jag och blev Guns n' roses mitt i alltihop, det blev en biografi om bandet och en om Slash. Vet du inte vem Slash är? Skäms, sätt dig i skamvrån, läs på, studera och återkom sedan. Råkade dessutom hitta en bok om Stockholmssyndromet, och nej då pratar jag inte om Backyard Babies album med den engelska översättningen av nämnda syndrom.

Jag är lite biografi-torsk för närvarande, läste precis ut Lemmys. Och vet du inte vem Lemmy är så bör du studera detta och inte visa dig bland folk innan du lärt dig detta!

/F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar