torsdag 30 september 2010

Diverse funderingar...

Kul med lite nya läsare som bemödar sig med att kommentera det som skrivs här. Alltid kul när det väcker åsikter, dagens kommentar om att jag borde tänka på vad jag skriver så att "vanliga människor" inte behöver ödsla tid på mina mediokra tankar är bra. Om det nu är så mediokra tankar så låt bli att läsa dem helt enkelt. Min åsikt om Janne Josefsson är att han är en jobbig journalist, men jag säger inte att min åsikt är den rätta. Däremot anser jag att det är fel att besöka någon vid dennes hem och vara påstridig med en kamera. Sen är det väldigt bra att han får fram sanningen om det som föregått. Om personen i fråga inte vill svara på telefon eller går med på ett möte är det väl bara att publicera materialet om personen i fråga. Vill man inte svara för det man gjort får man väl låta bli va? Det räckte med att visa upp fakturorna och de jobb som inte var utförda för att få nämna VD att se dum ut.

På ett helt annat ämne verkar det som om Sverige är på väg mot något jag efterlyst länge i mitt liv, nämligen det myntlösa samhället. Detta när 50-öringen försvinner, förhoppningsvis kan vi bli av med alla andra mynt också. Eller ja det är väl bara tre stycken kvar nu, men ändå. Mynt är jobbiga, otympliga tar en massa onödig plats. I mitt tycke borde mynt förbjudas totalt, men jag är ju bara en obetydlig man med mediokra tankar.

Då jag älskar att reta mina läsare tänker jag givetvis refererar till nyheter på nätet igen: E24, Aftonbladet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar