söndag 19 september 2010

Ibland föds de bästa idéer i en bil på väg hem

Idag var en sån där dag när en tanke dyker upp som fick mig att spinna igång på samtliga mina cylindrar. Jag hade med mig Herr Wald i bilen och vi kom in på det val som genomförs idag. Helt plötsligt kläcker min passagerare en sån djävulskt bra idé på det här med valvakorna i TV. Varför inte köra lite som gamla schlagerfestivalerna? Tänk er själva följande exempel:
- "Då ringer vi på Skaraborgs län, hur ligger era röster?"
- "God kväll Stockholm, och tack för en trevlig show. Skaraborgs röster ligger enligt följande: Ohly 1 poäng, Björklund 2 poäng, Hägglund 3 poäng, Wetterstrand 4 poäng, Maud 6 poäng, Reinfelt 8 poäng och sist Sahlin 10 poäng."
- "Tack för det Skaraborg"
Och så lite vimmelbilder från greenroom där Mona Sahlin sitter och smuttar champagne med Bodström och har Pagrotsky som fotpall.

Skulle det inte bli lite mer show över det hela då? Det kanske kunder tilltala unga människor att lägga sina röster. Nu ska vi väl inte måla fan på väggen än då vi inte vet hur stort valdeltagandet blir i årets röst, men jag hoppas icke desto mindre på ett stort intresse och deltagande.

/F

Media: AB, AB, AB, Expressen, Expressen, Expressen, DN, DN, SVD, SVD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar