måndag 27 september 2010

Kul med folks reaktioner

Då min trogne trätobroder TNE beslutade sig för att kommentera mitt senaste inlägg, började jag så smått fundera på det där med reaktioner. I inlägget Stöldanmälan kåserade jag så smått om en idé jag och en polare pratat om, men det gav en del roliga kommentarer. Allra helst de kommentarer som är av anonyma är roliga, vågar man inte stå upp för sin åsikt? En av de kommenterande personerna, benämner mig som "fjant". Vågar man gissa på att det är min gamla studiekamrat "väggen" som skrivit detta? En annan uppmanar mig att sluta röka på, samtidigt som den anklagar mig för att vara sosse.

Den ena stölden jag skrev om var mandat som alliansen "tog" i Dalarna. Här kanske jag skulle ha förklarat att det var ett ironiskt sätt att skriva om det valsystem vi har. Det är ju tydligen så att alla inte klarar av att läsa. Lyssnade på brunchrapporten med Torehammar idag, då pratar vi radions P3, och denne Torehammar beskrev TV:n som ett redskap för puckade. Detta för att de inte klarade av att läsa, utan var tvungna att ha bild som hjälpreda. Kanske ligger nåt i detta, men vad vet jag, vad vet jag.

Helgens floskel stod dock TV4-nyheterna för, detta när ett bombhotat plan landade på Arlanda. De slog över bilden till sin reporter på plats vid flygplatsen för en uppdatering. Nyhetsankaret ställde då frågan till sin reporter: Varför står planet parkerat så långt från terminalbyggnaden. Jösses, tänkte jag då, gissa varför. Planet var bombhotat, borde inte ett nyhetsankare dra den slutsatsen att planet inte borde finnas i närheten av folk? Det kanske är så att TV är till för puckade?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar