söndag 19 september 2010

Skämmes ta mig fan

Jag tänker inte raljera över vilket parti folk har röstat på och huruvida det är illa med ett främlingsfientlig parti i riksdagen. Det får andra sköta, men som det sägs på valvakan så är det en trend i Europa att få med främlingsfientliga partier i parlamentet. Skämmas ska dock den femtedelen av svenska folket, som inte gått och röstat, göra. Hur svårt ska det vara att ta sig till en vallokal, stoppa tre lappar i tre kuvert och lämna över till valförrättaren. Har man ingen åsikt får man snällt rösta blankt, men det är en medborgerlig skyldighet att gå och rösta. Jag ger mig f-n på att det är samma människor som inte röstar som också kräver att staten ska försörja dem när de är arbetslösa. Tyvärr känns det som om svenskar gärna vill ha en massa från staten, men de kan inte ta sig till vallokalen.

För övrigt kan man väl se på Socialdemokraternas tillbakagång, det är dags för en förnyelse där om de ska kunna hävda sig. Tyvärr för S är inte Mona Sahlin ett bra namn som samlar folk, Anna Lindh hade varit en bättre kandidat. Med Anna Lindh hade S varit kvar vid makten om jag får tro något här.

Media: AB, AB

3 kommentarer:

  1. Nu skall vi ta det lugnt med bladet för munnen. Att omyndigförklara folk som du gör bara för att de röstat fel enligt dig är en farlig väg att gå, för det öppnar dörren för andra att behandla dig på samma sätt...

    Visste du t ex att alliansen under 2 års tid har gett klartecken åt polis och tull att bryta mot lagen för att stoppa folk som följer den till punkt och pricka, eftersom man med lagens hjälp annars inte kan få stopp på dem trots att det de gör är omoraliskt och "oönskat" i dagens visionssverige?

    Vad säger det om alliansens väljare? Är de antidemokrater och antijuridik hela bunten?

    Sedlighetspolis liksom.. Sådant hör man om i Iran, men att höra om det i sverige.. Damned!

    SvaraRadera
  2. Du får ursäkta Henke, men jag omyndigförklarar inte någon för hur de röstade!

    Min ilska riktas mot dem som helt enkelt inte röstade i valet. Tror du ska läsa en gång till och sedan fundera en gång till.

    SvaraRadera
  3. Nej, nej, nej! Fel! Om du inte gillar nånting alls utav det som står på menykortet, värför då välja det nästbästa, som endå ger dig kvälningar? Jag röster hellre inte alls, än att rösta blankt -för jag är fan inte blank. Jag delar bara inte åsikter med någon utav dessa partin som nu finns. Punkt slut.

    SvaraRadera