torsdag 23 september 2010

Soppan fortsätter

Rubriken antyder en deprimerad syn på livet, men så illa är det väl egentligen inte. Tydligen har det lyckats med bedriften att misslyckas. Det är riktigt dåligt att glömma skicka in poströster, det får bara inte hända. Hur man sedan i Arvika kan göra en miss i hanteringen av rösterna är för mig en gåta. Det är riksdagsval en gång vart fjärde år i Sverige, då ska man kunna kräva att de som jobbar med det tar det på allvar, eller? Det är inte klassråd direkt.

Peter Eriksson anser att det inte finns någon vinnare i valet, vilket får många att kommentera det han säger. Många kommenterar att Alliansen visst vann valet, några skriver att SD är valets vinnare. Samtidigt påtalar gärna några för Eriksson vad han själv redan sagt i artikeln, att röd-grönt förlorade. Jag tror Eriksson syftar på att vi har en minoritetsregering i landet.

Det har höjts röster för omval, men det tror jag inte är en bra lösning. Nu har vi valt som vi gjort och då får vi leva med det. Jag väntar med spänning på att någon som inte har röstat börjar klaga på valutgången.

Media: AB, AB, AB, Expressen, Expressen, Expressen

2 kommentarer:

  1. Jag håller med Eriksson. Vi har inga vinnare i det här valet. Vi har en allians som blev den största minoriteten och därmed får välja statsminister. Men de vann inte valet i den bemärkelsen att de har majoritet i alla frågor framöver.

    SvaraRadera
  2. För det första, du är dålig på att ens försöka bestraffa mig.

    För det andra, soppa utlovas i rubriken. Var är soppan, och vilken typ av soppa är det? Jag är tämligen hungrig.

    För det tredje, minoritetsregeringar är ingen ovanlighet i detta land, har haft det tämligen ofta tidigare. Det som är ovälkommet är ett visst partis funktion som eventuell vågmästare.

    Och ja, den som inte röstat ska enbart hålla käft, eftersom man slösat bort sin chans att påverka.

    SvaraRadera