fredag 30 mars 2012

Vad är väl en fredag liksom....

Det här med TGIF, eller för er som inte klarar akronymer "thank god it's friday", vet jag inte om jag går med på. Vad är det för bra med fredag? Det är en jobbig kväll där till och med vältränade, unga, snygga och pigga män som jag funderar på att krypa till sängs redan innan klockan visar ett cirkelresonemang.

Ska det verkligen vara på detta viset att man ska uppskatta denna sinnessjuka trötthet och tycka att det är något bra? Nej lördag, mina harhjärtade vänner, där har ni den dagen som bör premieras med ett eget akronym. Jag utlyser härmed en tävling, den som kan komma på det bästa akronymet som hyllar lördagens storhet som dag, den vinner ett fint pris i sann Fredwurstiansk anda!

Sitter du och kliar dig i huvudet över vad ett akronym är, eller vad ovan nämnda cirkelresonemang har med klockan att göra, se detta som en möjlighet att lära dig något! Leta upp detta på nätet! Givetvis snabbt som ögat, för du kan inte somna utan att veta detta!!

Nu ska jag bittert lyssna på gammal hederlig musik och tänka ut ondskefulla planer om hur världen ska erövras!!

/F

2 kommentarer:

  1. Camilla Ainerfors30 mars 2012 kl. 22:47

    Fast jag förstår inte vad diverse förkortningar har med lördagskväkllen att göra. men jag tycker mitt ambitiösa engagemang är väl värt en poäng eller två :) Eller en pumaväska ;)))

    SvaraRadera
  2. Anledningen till att fredagen är bäst är för att man har lördagen FRAMFÖR sig! Det vet du väl att vi aldrig kan glädjas åt nuet utan måste glädjas åt det som ska komma!

    SvaraRadera