torsdag 1 mars 2012

Reklam...

Allvarligt talat, det där med reklam alltså. Nu funderar jag på SIBA-reklamen där Fabian Bengtsson ber oss om ursäkt för att han är skrikig, genom att sjunga Bryan Adams gamla slagdänga "Please forgive me". Min tanke runt detta är, vad tänkte karln med nu? Eller det kanske är hans PR-avdelning som tänker åt honom, men i vilket fall kräver jag en förklaring.

Var anledning att göra folk så sjukt upprörda att de inte går och handlar på nämnda butik igen? För i sånt fall har man lyckats. Efter detta kommer jag inte under några omständigheter handla hos dem igen, den aktuella reklamen är till och med sämre än Glocalnets gamla "lägre än-reklam".

Reklam är av ondo till en början, men man behöver ju inte skapa reklamfilm som gör folk arga på företaget...


/För övrigt anser jag att TNE är en reklam av låg klass

/F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar