tisdag 28 december 2010

Hur tänker handlarna egentligen...

Ibland undrar jag hur folk tänker och så även idag, rubriken är lite missvisande till viss del dock.Jag bestämde mig idag för att kolla efter en ny laptop och ett par längdskidor. Då jag bor i stadsdelen "Linköping Norra", eller som det kallas i folkmun Norrköping, valde jag att ge mig ner till Ingelstaområdet. Tänkte börja min resa på Expert Stormarknad som enligt expert.se hade öppet till 19, döm om min förvåning när jag möts av en lapp på dörren som förkunnade att butiken stängde 18.00 idag. Varför fanns inte den informationen på hemsidan? Jag trodde för en stund att Expert var en stor och seriös kedja, men vad vet jag.

Fortsatte min resa till OnOff, som höll öppet enligt vad deras hemsida lovade. Ska jag kritisera ansåg jag att utbudet var lite småskralt, åtminstone ansåg jag det då, men jag var ju bara ute för att kolla och samla information så det var okej. Åkte därefter ner till Mediamarkt, den store tysken som lovar oss Scheissebilligt. Det fanns en hylla på cirkus 10 meter med laptops, eller mini-pc som jag letar efter om vi ska precisera oss, på dessa 10 hyllmeter stod det tre stycken modeller av mini-pc. Ingen av de tre modeller var något som jag ansåg intressant och jag funderade på att fråga personalen och det fanns fler som kunde visas, men jag la ner den tanken rätt fort. Det var fyra unga killar som verkade jobba runt datoravdelningen. En stod i telefonen och pratade hängandes över en dator, de övriga tre verkade mer intresserade av att springa runt sitt skrivbord och slåss med varandra. Fel killar på fel plats MediaMarkt? Eller vill man ändra sin slogan till "Vi Scheisse i våra kunder"?

Lämnade teknikdelen för kvällen efter besök på Elgiganten, som likt OnOff höll öppet enligt utlovat och, med tanke på det skrala utbudet hos "stora" Mediamarkt, höll ett rätt okej sortiment. For upp till sportbutikerna på Ingelsta för att kolla skidor, men det var mycket utplockat i sortimentet varpå jag fick idén att åka till City. En bekant hade tipsat mig om stadium city och det var väl värt att kollas. Kom på att klockan var mycket och valde att surfa in på norrköping citys hemsida för att kolla öppettider. Fick då se att det stängde inom ett par minuter, varpå jag fick lägga ner dagens övningar i kapitalism.

För övrigt anser jag att TNE bör reas ut till lägst bjudande och såld som slav till pirater utanför somalias kust.

/F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar