torsdag 23 december 2010

Detta helvete...

Som folk kallar jul, varför ska jag behöva stå ut med alla julsånger? All reklam om hur undvika julstress på ikanohuset? Varför ska jag behöva ta emot en gåva bara för att en person påstods vara född den här dagen? Jag har hört alla möjliga orsaker som att det är mysigt, trevligt att umgås med familjen och så vidare. För helvete människor, ska vi behöva ha en speciell religiös händelse som förvandlats till svensk handels största kassako, för att umgås med nära och kära? Säger inte det en hel del om hu handikappade vi är socialt? Varför ska man förväntas köpa julklappar för att det är viss dag på året? Ska inte gåvor ges som ett tecken på uppskattning för något man fått hjälp med?

Slår vad om att eventuella kommentarer kommer vara i stil med att jag är bitter och sur, men det stämmer väl också. Jag har åtminstone hållbara argument för min tro.


/F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar