söndag 26 december 2010

Ständigt dessa matlagningsfrågor

Jag har i ett tidigare liv, i en tidigare blogg tagit upp frågan om recept. Det är dags nu igen för en vända i Fredwursts matlagningstankar. Började kvällens matlagning med att läsa i receptet "krossade tomater på burk", redan där kom tankebanan "jävlar i helvete" igång. Jag hade ju köpt krossade tomater i tetrapak, så nu var goda råd dyra. Som tur är råkar eder största idol vara en fena på uppfinningsrikedom, jag tog helt en en burk i skafferiet, hällde mina "krossade tomater i tetrapak" i burken och sedan hällde jag det i formen. Tror ni det fungerar?

Sen kom vi avdelningen lökar, det står "1 stor lök"! Vad i helvete räknas som stora lökar? Nej TNE jag menar inte lökar som vi gillar att klämma på, jag menar de man äter. Hur stor är en stor lök? Finns det någon skala som man borde känna till? Jag menar i övriga livet är ju A att betrakta som små lökar och D är stora, men finns det någon sådan märkning på gula / röda lökar?

Detta receptskrivande kan förvilla även de mest självsäkra fåntrattar. Har inte funderat på detta någon ni också?

Nåväl jobb imorgon igen, fyra dagar kvar sen en veckas ledighet. London Calling...

/F

1 kommentar:

  1. men för helvete, för över systemet med de bra lökarna på sånna lökar man käkar, svårare behöver det inte vara.

    SvaraRadera