lördag 1 januari 2011

Året som gått...

Det måste vara den mest vanliga rubriken på ett blogginlägg under dessa dagar. Hur som helst, vad har då jag gjort det senaste året? Förmodligen är det som kommer högintressant läsning för väldigt många, detta skrevs med en ironisk min. Ska inte tråka ut er med alltför mycket historier om vad som skett och gjorts, men några anekdoter får ni allt stå ut med.

Det här var året när jag, enligt mina vänner, passerade gränsen för "gubbe". Jag själv försöker hävda att jag fortfarande är 23 år, men jag får allt svårare att lura mig själv på den punkten. Jag får ta tjuren vid hornen och erkänna att jag faktiskt fyllt 30, there I said it! Min paranoida självbild gjorde det omöjligt för mig att stanna hemma under min bemärkelsedag, därav flykten 2010 som i februari gick till London. Några av mina vänner, bekanta och andra har frågat varför jag inte ville vara hemma när jag fyllde år, men det har har varit året när jag bestämt mig för att gå min egen väg och leva ut min tro. Därför ansåg jag det meningslöst att spendera en tisdag hemma med en massa gratulationer från bekanta, obekanta, önskade och oönskade. Det var en helt vanlig tisdag, vad är det att fira liksom?

Våren kom strax därefter, men inte med vårkänslor och kärlek, utan istället med att en av mina bättre vänner valde att lämna regionen. Det lämnade ett tomrum som är stort ännu, ännu större blev det på grund av hur det hela gick till. Det var på något sätt fel person som fick lämna in där. Inget ont som inte för något gott med sig dock, jag fick en ny radarpartner att träna tillsammans med och vi drog ett otal repor runt vrinneviskogen mycket förnämliga löparspår under både vår och sommar.

Sommaren gjorde därefter entré, med en mycket trevlig juniresa till Skåne där jag spenderade en helg hos min kusin. Även om min kusin var tvungen att åka iväg på jobb så var det en mycket trevlig helg. I övrig bestod sommaren av jobb då jag valt att lägga min semester sent, men en helg stod ut bland andra under sommaren. Jag besökte Skara för att bevittna mitt livs första travtävling live, och ja jag skulle ljuga om jag påstod att jag gjorde resan för att titta på hästar springa ikapp. En mycket trevlig helg där jag träffade en mycket trevlig tjej som gav mig hoppet tillbaka under ett par månader. Sedan kom min semester där det blev träning första veckan inför domarkursen som gick bra. Sedan åkte jag till Jonsered och hälsade på M i en veckas tid, innan jag for hemåt för att återgå till arbetet.

Höstens intåg innebar som alla andra år att fritiden blir fylld av ishockey, och gör det hart när omöjligt att göra något annat i livet. Något som också gjorde att förhållandet med M tog slut. Givetvis tråkigt scenario, men bara att knyta näven och komma igen. En ny vinter kom därefter i antågande och mitt sätt att leva ut min tro fick en ny bild på julafton. Jag spenderade 90 minuter med att fira jul aktivt, gjorde också en dryg timme åkandes till och från det hela. Lite mat, lite hej och sedan åka hem igen. Återigen en av dessa dagar jag har svårt att förstå vitsen med.

Nu är ju då året slut, jag firade nyår lite på samma sätt som jag firar andra specialdagar. Hemma i min soffa i ett ett försök att undvika själva grejen, men junior-vm i hockey är inget dumt sätt att fördriva en kväll på sådär, allra helt inte med tanke på utgången av matchen heller.

Som sagt en spaltad genomgång av mitt år, kanske har missat något, men jag vill inte tråka ihjäl er med för mycket detaljer.

Har ni frågor så skrik till
/F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar