måndag 24 januari 2011

Smått ironiska händelser

Har lyckat med att göra lite omvärldsanalys nu igen, eller iakttagelse kanske är mer korrekt uttryckt. Jag befinner i Sveriges största gruppboende, nämligen det för utvecklingsstörda fiskare - Göteborg. Jag är här på tjänsteresa och tyckte att det passade bra att gå på hockey ikväll. Frölunda mötte Djurgården i en match som Frölunda vann tämligen rättvist. Spelar som som Djurgår'n gör de första minuterna av matchen, då ska man inte vinna en hockeymatch. Själva matchen i sig kan vi lämna åt medierna att rapportera om, men läktarmatchen kan jag skriva om. Det märks att elitserielunken inte är en publikfröjd, så sjukt tyst och tråkigt som det var idag i Scandinavium alltså.

Jag köpte min biljett på bortalagets sektion och fann mig sittandes med ett gäng Djurgårdssupportrar från västra Sverige. Det inleddes med att dessa väst-djurgårdare skulle skrika "en jävla massa bönder" under introt, men det faller lite pladask när det görs med göteborgsdialekt. Sedan skulle samma gäng snorungar ge sig på att sjunga upp i klassiska "sjung för gamla Djurgår'n", men också det kändes sådär i otakt och på göteborgsdialekt.

Nej elitserien är sådär ur publikfestssynpunkt om det inte är på hovet enligt min mening. Fotbollen är bra mycket bättre på att ta vara på sina fans och i hockeyns slutspel vaknar även den tråkigaste hockeypublik till liv.

Nu skiter jag i det här och kryper till sängs.

/F

Medier om matchen: AB, Expressen, DN, SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar