tisdag 11 januari 2011

Bloggosfären är faktiskt rolig

Av en händelse, råkade jag se ett par minuter av konferensresan innan gårdagens C.S.I. Kan inte säga att jag blev direkt invigd i programmet, men det var ett gäng bloggskribenter som festade tillsammans på de bilderna jag såg. De såg allmänt likadana ut allihop, pushade bröst, hårdsminkade och överdrivna leenden.

Sedan kom jag och tänkte på att jag läste om "Kissie", bara namnet får mig att småle, som blivit bortklippt av Kanal fem. Hon har dessutom den goda smaken att gråta över det i sin blogg, allt medan hon verkar oförstående. Kanske är dags för henne att inse det att ointressanta blir bortklippta från TV-program, men tydligen är hon intressant nog för att hamna med här. Min stora tanke är mest varför är dessa bloggare intressanta ur ett TV-perspektiv? Det fanns visst även ett blogglag med i Fångarna på fortet om jag har uppfattat det hela rätt?

Vad har de gjort för att bli kända? Varför förtjänar de att komma och bli bortklippta av Filip & Fredrik? Världen har fått en ny kategori kändisar, tidigare A, B och C kändisar har fått sällskap av D-kändisar. D som i dum och storleken de verkar ha som minimikrav på BH. Kändisar bör enligt mitt tycke vara folk som åstadkommit något, titta på våra idrottsstjärnor till exempel. De har offrat många timmar på att träna medan polarna festade, vad har bloggarna offrat, mer än sin självaktning?

Nej dessa blonderade, tuttförstorade bängbimbos må ha hur många läsare de vill. Det rör sig ändå om en form av dumifierande, nej bloggerskor det ordet finns inte på riktigt, skrivkonst. De som läser de här bloggarna måste ha ett rent helvete med att läsa riktiga texter i sina skolböcker, men det kanske de skiter i eftersom det räcker med att operera tuttar och läppar och skaffa en bloggadress för att få en inkomst.

För övrigt anser jag att världen bör lära sig förstå storheten i mina vänners T.N.E., Ida och Terrortess skrivarkonst. Där pratar vi om mera ordentliga ämnen, även och TNE och Terror inte gärna skriver så ofta längre.


/F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar