onsdag 25 april 2012

I bitterhetens tjänst....

Ja, mina harhjärtade rådgivare, det är dags för ett inlägg i bitterhetens tecken. Nu vet jag ju att ni avgudar mig och älskar varenda stavelse jag skriver ihop, därav törs jag bittra till lite i tid och otid. Jag tror det har med åldern att göra, men ärligt talat vem bryr sig om det där med åldrar....

Ni vet övergångsställen, där gående passerar bilvägar, dessa skrev jag om en gång i min gamla blogg. En lite historia om hur övergångsställen faktiskt uppstod en gång i tiden. Jag ska lägga upp det inlägget här lite senare så ni får lära er lite historia också.

Som ni med körkort vet måste bilförare stanna vid övergångsställen om det står en fotgängare redo att passera. Det är ett evigt gissel det där, när man närmar sig dessa zebrastreckade gångvägar. Nu har jag två dagar i rad, passerat ett och samma övergångsställe och råkat för exakt samma scenario, med två olika fotgängare. Dessa båda fotgängare har kommit fram till övergångsstället, när jag varit långt ifrån dessa, och det har inte varit någon annan bil i närheten. Dessa båda individer har alltså kunnat passera vägen helt och fullt innan jag har hunnit fram till dem. Varför kommer det sig då att båda dessa pensionärer istället valt att stå kvar vid sidan av vägen och väntat in mig, för att då förbereda sig på att gå över? Istället för att själva komma fram lite snabbare dit de ska, och att jag ska slippa stanna, då har de istället väntat in mig! Då måste jag ju ifrågasätta deras agerande! Det är absolut inte tidsekonomisk vare sig för dem eller mig att agera som de gör. Det är absolut inte miljövänligt att låta bilar stanna och sedan starta från stillastående istället för att åka förbi. Detta förbryllar mig, detta är ett korkat beteende. Jag misstänker starkt en komplott signerad TNE, som syftar att ta död på moder jord väldigt snabbt.

För övrigt anser att min enda jämlike på jorden, Jenny bör ta och komma hem, så att vi kan smida ondskefulla planer om världsherravälde!

/F

1 kommentar:

  1. Pensionärer har inte bråttom. Trodde du visste det.

    SvaraRadera