tisdag 21 februari 2012

Var det någon som såg mig?

Visst har ni väl haft den känslan någon gång? Man hamnar i en sits som är allmänt "Stig-Helmer-fånig" och man hoppas att ingen ska se vad man gör. Jag lämnade jobbet ikväll och skulle gå ner till gymet ett varv, jag har en sån där väska med löstagbar axelrem och två "vanliga" bärhandtag. När jag går ut genom ytterdörren, med väskan på axeln, lyckas jag få ett av de "vanliga" handtagen att fastna i dörrhandtaget. Detta föranledde ett tvärstopp i min promenad, samt en krampartad kamp för att dörren inte skulle slå igen. Min nyckelknippa låg längst ner i väskan och det hade blivit jobbigt att gräva upp dem där i mörkret. Som tur var tror jag inte att någon såg mig under tiden, men jag kan bjuda på lite skratt sådär.

Sen kan man fundera på det där med fett, jag har under de två senaste rinkbandymatcherna känt att min mage varit kall efter matchen. Då har jag givetvis tolkat detta som att det beror på kallt väder, beroende på spel utomhus, samt min höga fart på isen. Detta fick sig en törn idag, magen var kall efter ett spinningpass inomhus. Då är det svårt att skylla på fartvindar och kalla temperaturer va?

Vill passa på att slå ett slag för Jenny, som inte bara är ett sjukt vacker kvinna, hon är dessutom en ypperlig skribent och en fantastisk människa. Den enda i världen som kan mätas med eder undertecknad, världen borde knäböja inför vår existens.

För övrig anser jag att TNE bör piskas och sedan rullas i salt.

/F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar