fredag 17 februari 2012

Våldsamheterna, blir de värre?

Relevant fråga att ställa om ni frågar mig, vilket ni också gör såklart. För att bena ut frågan lite inför er, mina harhjärtade vänner, ska jag utveckla vad jag tänker. Det rapporteras mycket om våld i medier nuförtiden. Nu idag läser jag om en kvinna som blivit knivskuren och bragts om livet, annars är det mycket skottlossningar som känns aktuellt. Varför är det på detta viset? Har det alltid varit såhär våldsamt eller är det bara nya medier och twittergenerationen som skapar denna nyhetsspridning?

Och innan det nu kommer en massa twittrande och

blondiner och skäller ut mig, vill jag givetvis påpeka att jag inte beskyller dem för själva brottsliga handlingarna, utan snarare för behovet av snabba nyheter mer hårresande än den föregående.

Frågan som är av mest intresse är väl när världen ska be sig själv om ursäkt för att den har skapat vapen. Det är mer dödligt än någon form av droger, mer skadlig än all alkohol i världen.

Världen bör genast säga nej till vapen!

/F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar