tisdag 1 februari 2011

Biltvätt

Hur intressant är det inte med människor egentligen? Eller det är kanske mer människors beteende som är det väcker intresse. Jag var och tvättade min bil i söndags, ja jag vet ni tänker "OCH?" allihop, och då hamnade jag i kö. Bara det är spännande, att köa för att köra bilen genom en tvättbana, men mest spännande var det framför mig. Först åkte det in en jeep, men det fick åka ut igen utan att få bilen rengjord. Förmodligen var det en för stor bil för tvättautomaten, men vad vet jag. Efter det stod det en gubbe i 45-årsåldern, som såg alldeles för mesigt Svensson ut för sitt eget bästa.

Tydligen klarade denne svensson-gubbe inte av en biltvätt heller, jag menar man måste ju kunna knappa i sex siffror på en skärm, för det blev tokigt när gubben skulle köra in. Då blev Gubben tokig och började gestikulera mot biltvätten, vilket såg jävligt löjligt ut. Varför gestikulera mot en maskin? Ändrar maskiner beteende på grund av gester? Nej inte direkt, men vi andra kön fick ett gott skratt. Det tackar vi för.

/F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar