måndag 1 november 2010

Manic monday

Denna måndagen går nog inte till historien på något sätt. Helt enkelt vanlig jävla måndag, om alla religiösa språkpoliser ursäktar språket. Tänker mer och mer på Ebba Gröns låt "Vad ska du bli", där de sjunger "Gå upp, gå till jobbet, jobba, jobba, äta lunch, samma sak händer imorgon". Ska livet verkligen vara såhär? Så enkelspårigt, så meningslöst, så underbart tryggt och rutinmässigt?

Tandläkare är ju annars ett släkte för sig, lämnar det hela lite mysteriskt för att ni ska få tänka. Ja det stämmer, mina harhjärtade läsare, jag försöker stimulera era hjärnhalvor. Vissa av er saknar dock denna ädla substans och  för er stimuleras väl något helt annat.

Åter till sporten, eller nej, åter till min glass som står framför mig!

För övrigt anser jag att TNE är en gnällig människa som borde känna på riktigt arbete i livet!

/F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar