onsdag 5 september 2012

Varför denna häxjakt.....

Nu har jag börjat bli riktigt ilsken på EU, återstår att se om det behöver bli allvar eller om det blåser över. Varför, undrar ni såklar, det ska jag berätta för er mina harhjärtade supporters. Det handlar om nikotin, eller ja snus mer specifikt. EU är visst ute efter svenskarnas snus, det verkar dock bara handla om lössnus, men ändå. Kan någon hjälpa mig att förstå denna hetsjakt, jag är medveten om att snus inte är det hälsosammaste en människokropp kan utsättas för, men fortfarande? Rökning förbjuder man inte, varför inte det? Rökning utsätter andra människor för nikotin, snus utsätter bara den som snusar. Borde inte EU börja med att förbjuda rökning? Det måste vara en betydligt större hälsobov, med tanke på att det bara är här i Sverige som det snusas. Visst visst, det är en och annan i andra länder som snusar, men jämfört med rökning?

Detta är sjukt enligt mig, angripa minoriteter som det faktiskt handlar om i ett EU-perspektiv. Fruktansvärt om ni frågar mig. Nej EU gör bäst i att förbjuda rökning, sedan kan vi börja diskutera det lilla snusning som finns inom EU...


Aftonbladet har en artikel på sin nätupplaga om detta, läs det här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15389250.ab

För övrigt anser att det för övrigt inte bör finnas övriga frågor att ta upp under punkten för övrigt.

/F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar