söndag 2 september 2012

Det är dags för en comeback

Ja min harhjärtade läsare, det har blivit dags att göra en bejublad comeback. Socialstyrelsen och landstingen har upptäckt att fler och fler hamnar i behov av antidepressiva läkemedel. Det har ökat kraftfullt, den stora anledningen till denna ökning är att jag inte skrivit på länge. Självklart ursäktar jag mig för att jag äventyrar folks hälsa, men jag har inte haft tiden på sistone. Det kommer förhoppningsvis ordna till sig igen nu.

Hittade en rätt bra infallsvinkel på Facebook idag. Lars Stjernkvist skrev en status om att han får mejl där anklagelser framförs om att Stjernkvist skulle vara partiförrädare. Stjernkvist som är Socialdemokrat har uttalat det som positivt att Alliansen ska sätta igång med ostlänken som förbinder Linköpingsområdet, där Norrköping ingår med Stockholm via snabbtåg. De som anklagar honom för att vara förrädare måste väl ändå ha några skruvar lösa, för regionen Östergötland är detta helt fantastiskt att kunna pendla till Stockholm på 50 minuter. Sen måste det väl vara oväsentligt vilka som regerar när beslutet kommer för att en lokalpolitiker i Norrköping ska känna glädje? Dags att släppa lite skygglappar va?

Det där med Ostlänken är dock ganska finurligt. Man väljer att bygga spår som är anpassade för snabbtåg, men inte för höghastighetståg. Varför i hela hälsingland väljer man inte att göra anpassningar för att kunna använda den snabbar tågtypen? Det kanske finns en bra orsak till detta, men vad vet jag... Miljöpartiet fick något att gråta om i etern iallafall, kanske det är skäl nog? Nej så lågt sjunker nog inte regeringen va, eller vad tror ni?

För övrigt gillar jag personen som gjorde det numera berömda (??) horkarlsmyntet, orsaken sägs vara att avspärrningar i samband med en kunglig födelsedag försenade personen till arbetet. Visst måste man bara älska hämndaktioner? För övrigt ett fyndigt litet mynt som inlaga i en ironisk samhällsskildring, men det kanske inte var så det var tänkt.

Hittade också en diskussion på facebook, där man inte ska hjälpa varandra i trafiken. Eller ja inte varna varandra för polisen. Varför inte undrar jag då, det är väl en trevlig gest mot sina medtrafikanter. Sedan är det enklaste sättet att ha ett bra trafikklimat att alltid köra lagligt, men det är ju dessvärre en ren utopi i dagens samhälle.

För övrigt anser jag att mänskligheten har en skyldighet att varna sina medmänniskor när T.N.E. är på intågande, större samhällsfara, miljöfara och dissident är svårt att hitta även om man väljer att leta grundligt och subjektivt!

Det var väl allt för den här gången

/F

Medier: AB Horkarl, AB Ostlänken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar