torsdag 20 september 2012

Åter i bitterhetens tjänst...


Jag vill varna känsliga läsare, det som följer håller inte högsta språkliga nivå, ej heller är det av högsta seriösa art, men ja det är av bittraste art! Dock är det väl som så att om man bor i Bitterhetens högborg, då ska man ta mig tusan förbittra sig lite ibland också!

Dagens irritationsmoment, och ja det är något av ett i-landsproblem, är bilister. Inte vilka bilister som helst, utan stendumma, egoistiska och korkade bilister. Tyvärr räknas väl en större del av de bilister man stöter till denna kategori.

Bakgrunden till min irritation? Jo, idag skulle jag åka hem från jobbet. Jag kommer fram till en korsning med trafikljus. Vägen som korsar den väg jag befinner mig på är starkt trafikerad varför köbildning uppstår. Jag får stå still för rödljus när jag anländer till korsningen, men när sedan det gröna ljuset visas för mig, får jag snällt stå kvar och vänta. Det kommer en bil och åker neråt mot den köfyllda gatan, föraren har alltså uppsikt och kan se att vägen är blockerad av en kö. Dennes bil kommer således inte förbi korsningen utan tvingas stanna mitt i korsningen och blockerar därmed min väg ut i korsningen, men också en mötande bil som ämnar göra en vänstersväng. Jag fick helt enkelt invänta rött ljus och nästkommande gröna lykta.

Varför kunde inte föraren vänta vid sitt trafikljus på nästa gröna så att kön hade hunnit iväg lite? Tidsvinsten för denne var noll och därför utnämner jag denna förare till dagens största vägdrulle!

För övrigt anser jag att TNE bör avtjäna sin samhällstjänst som lapplisa!

/F

1 kommentar:

  1. Men Öhman har du inte lärt dej än att det finns idioter till allt =)

    SvaraRadera