söndag 22 december 2013

Paradis

Paradiset mina harhjärtade supportrar, är fullt verkligt och uppnåeligt. Jag beger mig dit på onsdag, ska avnjuta förstklassig fotboll, högklassig ale, och fantastisk shopping. Förutom den vila jag ska unna mig själv, och som jag förtjänar. Det är ett hårt jobb att vara eran stora idol. Ni anar inte vilka påfrestningar det innebär, men det är klart, ni saknar den kompetensen som krävs.

När vi ändå är inne på kompetens så går väl direkt på förra veckans frågor.

1: Vilket band bildade Brett Anderson och Bernard Butler tillsammans 2004?
The Tears

2: Suede spelade på numera insomnade Hultsfredsfestivalen ett antal gånger, bland annat 1997 och 1999. 1998 var undertecknad där för första gången.Nu vill jag att du räknar upp de band som jag faktiskt såg den festivalen. Ett rätt per band delas ut.

Black Sabbath, Bob Hund, Backyard Babies, Soundtrack of our lives, Refused, Wilmer X, Turbonegro samt Misfits. Jag såg helt enkelt inte fler.

3: Hur gammal var undertecknad i dagar räknat på torsdagen ovan nämnda Hultsfredsfestival? (2 poängsfråga)


6697 dagar.

Detta gav följande poängskörd: Tyra 7 poäng, Linda 6 poäng, TNE 5 poäng
Totalställningen är därför: Linda 15, TNE 8, Tyra 5.

Nu till denna veckas frågeställningar.
1: Att Chris Martin är sångare i bandet Coldplay är väl inget som någon missat vid det här laget. Han härstammar från Exeter, Devon. Vad heter det halvmarathon som gick av stapeln där 13 oktober i år?

2: Coldplays skivbolag heter Parlophone, nämn sångaren i ett stort svenskt band som också tillhört Parlophone!

3: Exeter ligger som sagt i Devon, vilka tre professionella fotbollslag hör hemma i Devon?

4: Bandet Coldplays medlemmar träffades på University College London, Vad heter den skolans rivalskola?

5: Nämn tre andra kända människor som läst på University College London!


Det får vara allt för denna gången.

Nästa omgång låter vänta på sig då jag är i London nästa söndag. Ny omgång kommer så snart jag åter är hemma i Sverige.



/F

2 kommentarer:

  1. 1. Great West Run
    2. Per Gessle
    3. Exeter City F.C., Plymouth Argyle F.C.,
    4. King's College London
    5. Alexander Graham Bell, Mahatma Gandhi, Ricky Gervais

    SvaraRadera
  2. 1. The Great West Run
    2. Per Gessle
    3. Exeter City F.C., Torquay United F.C. och Plymouth Argyle F.C.
    4. King's College London
    5. Mahatma Gandhi den lille räkan, Alexander Graham Bell, Ricky Gervais.

    För övrigt anser jag att vi borde bo i LDN relativt omgående, alternativt dra igång "Två idioter och en ..." på en seriösare nivå.

    SvaraRadera