tisdag 17 december 2013

Hit me

Det känns som en bra titel att slå till med så här en tisdag i december, det börjar närma sig årets värsta dag alla kategorier. Tänker inte ens nämna dagen vid dess namn, blotta tanken på den får mig att skälva av rysningar. Det enda positiva är dock att dagen efter åker jag till London igen, tyvärr inte för gott den här gången heller, nyår kommer således firas i städernas stad. Din avundsjuka lyser just nu i dina ögon, jag ser den till och med här.

Det blir ett kort inlägg den här gången, jobbade lördag-söndag med en julfest på lördagkvällen och 12 km löpning söndag varpå söndagsinlägget uteblev.

Förra tävlingsomgången hade jag fem frågor i hopp om att få fler deltagare, man kan säga att den taktiken fungerade sådär. En enda vilsen själ valde att svara på mina fem frågor. De fem frågorna med rätta svaren följer här:

1: Då jag såg en konsert med Ghost igår blir ena temat Linköping, då Ghost sägs komma därifrån. I Linköping finns ett elitserielag i ishockey. Nämn tre andra ishockeyklubbar som spelar organiserat seriespel och har Linköping som hemort. (en poäng per rätt svar) Linköping Mighty Ravens, HF Linköping och Lintek Make Believes.
2: Ghost spelade sin konsert i Flygeln, till vilken annan byggnad kan man gå från Flygeln utan att gå utomhus?: Louis De Geer
3: Vi stannar i Flygeln, hur många ventilationsaggregat av FTX-typ (det vill säga till och frånluft i sammam aggregat) betjänar Flygeln med luft?:  Två stycken
4: Vilket år byggdes Flygeln? 2006
5: Vilken låt avslutade Ghost konserten i Norrköping med? Monstrance Clock

Den enda som valde att lämna svar var Linda som skrapade ihop 4 poäng, vilket ger henne en ledning i totalställningen med 7 poäng.

Låten som jag låter illustrera denna omgång är "Hit me" av Suede, från gruppens senaste skiva. Och i denna omgång undrar jag följande med lite Suede som grundtema: (lyssna gärna på låten när du googlar, tänker och räknar)

http://youtu.be/HLlUd_mx-DI


1: Vilket band bildade Brett Anderson och Bernard Butler tillsammans 2004?

2: Suede spelade på numera insomnade Hultsfredsfestivalen ett antal gånger, bland annat 1997 och 1999. 1998 var undertecknad där för första gången.
Nu vill jag att du räknar upp de band som jag faktiskt såg den festivalen. Ett rätt per band delas ut.

3: Hur gammal var undertecknad i dagar räknat på torsdagen ovan nämnda Hultsfredsfestival? (2 poängsfråga)

Det var de tre frågorna som jag slänger ur mig denna vecka. Lycka till med dessa!!

För övrigt anser jag att min vän TNE behöver stöttning i sitt liv, gå till hans blogg och skriv något uppiggande i en kommentar -> http://pessimists-betraktelser.blogspot.se/

/F

3 kommentarer:

  1. 1:The Tears
    2:Black Sabbath,kent,Bob hund,Backyard Babies,Soundtrack of our lives,Wilmer X,Docenterna,Turbonegro,Weeping Willovs,Broder Daniel,Popsicle,The Hives,Lars Winnerbäck.
    3: 6328 dagar

    SvaraRadera
  2. 1. The Tears
    2. Black Sabbath, Kent, Soundtrack Of Our Lives, Docenterna, Misfits, Broder Daniel, Caesars Palace, Lars Winnerbäck
    3. 6697 dagar

    SvaraRadera
  3. 1. The Tears
    2. Backyard babies, Black sabbath, Bob Hund, Clawfinger, Kent, The soundtrack of our Lives, Garbage.
    3. 6699 dagar.

    SvaraRadera