söndag 1 december 2013

It's a race

Ja, mina harhjärtade undersåtar, ni läste rätt. Det är tävlingsdags. Ni som varit med mig länge, förmodligen för länge minns säkerligen den fantastiska titeltävlingen som kördes på denna otroligt förnäma blogg. Nu startar jag en ny tävling som i sann Fredwurst-anda blir lite som den blir. Tanken är följande en låt kommer få vara grunden kring vilken frågorna ställs, det kommer att vara ett antal frågor varje gång och frågorna behöver inte på något sätt ha med själva låten i fråga att göra. Bara för att klargöra detta, priset för slutsegern är inte fastställd ännu, men det brukar ju kunna vara en låda vin.

Eventuella tvister gällande rätt svar avgörs av mig, jag har helt och hållet enväldig makt.
Jag kan ha felaktiga källor som grund, det är dock mina källor som gäller och de svaren jag vill ha är de som är rätt. Även om du skulle hitta en wikipediasida som säger annorlunda eller en blogg som påstår det motsatta.

Förhoppningen är att jag ska kunna skriva ut dessa frågor varje söndag så det blir en omgång per vecka.
Det kommer att delas ut poäng per rätt svar, en poäng per fråga är default, skulle det vara något annat som gäller kommer detta att stå i samband med frågan. Svaren lämnas i en kommentar givetvis. När nästa omgång presenteras presenterar jag även rätt svar.

Omgångens låt är helgen v. 48 som snart är slut en bra låt av gruppen Bob Hund, detta skånska band med enorm energi på scenen. 

Denna omgångs tre frågor är:
1: Fredagen vecka 48 har Sune namnsdag. Sune som vi känner igen från filmer och böcker, den ena författaren har namnsdag lördagen v.48, nämligen Anders Jacobsson. Nu undrar jag vad heter orten där böckerna om Sune utspelar sig?

2: Sångaren i bob hund heter Thomas Öberg, han har producerat The Hives låt Bigger hole to fill. The Hives kommer från Fagersta det gör även den före detta hockeyspelaren Ulf Samuelsson som tog sig till NHL, vilken är den andra spelaren uppvuxen i Fagersta som spelat i NHL?

3: Bob hunds hemort är Helsingborg, sista frågan lyder: Vilket år avskaffade Helsingborg spårvagnstrafiken?



3 kommentarer:

  1. 1. Sune bor i Glimmerdagg.
    2. Fagerstapojken är Tomas Tjompen Sandström, från början från Östra Rikshalvan.
    3. I nådens år 1967 avskaffade Helsingborg sina icke nedgrävda tunnelbanor.

    Det är TNE som skriver

    SvaraRadera
  2. Glimmerdagg
    Tomas Sandström
    1967

    SvaraRadera
  3. 1: Karlstad
    2: Ulf Sterner
    3: Inte haft någon

    SvaraRadera