söndag 8 december 2013

A secular haze

Så mina harhjärtade vänner var det återigen dags för en deltävling i denna fantastiska bloggs lilla tävling.
Sedan sist ni fick läsa mina fantastiska rader har en vecka förflutit, en vecka som de flesta av er klarat galant, det är bara den ondskefulla TNE som tjatat på nästa deltävling, man börjar misstänka en viss besatthet.

Vad har då min vecka bestått av? Jo mina vänner förutom arbete och en hemsk ledig helg så har jag tränat och dessutom lyckats införskaffa mig ett par längdskidor, så nu jävlar ska det bli snö hoppas jag på. Ursäkta språkvalet.

Titeln på dagens inlägg är en låttitel av det mycket angenäma och anonymt mystiska bandet Ghost, ett band som jag igår såg framträda i Flygeln här i Norrköping. Klart bra konsert, med ett mycket bra band. Jag är nöjd med mitt besök av denna konsert.

Förra veckan ställde jag tre frågor, de rätta svaren är enligt följande: Fråga 1: Glimmerdagg, fråga 2: Tomas Sandström, fråga 3: 1967.

Tre stycken svarade på frågorna och Linda tillsammans med TNE tar ledningen i tävlingen med tre rätta svar. Tyra som också kämpade tappert helt utan att använda sökverktyg på internet hade inte något rätt alls, men det viktiga är inte att ha rätt på frågorna, det viktiga är att delta.

Idag undrar jag följande:

1: Då jag såg en konsert med Ghost igår blir ena temat Linköping, då Ghost sägs komma därifrån. I Linköping finns ett elitserielag i ishockey. Nämn tre andra ishockeyklubbar som spelar organiserat seriespel och har Linköping som hemort. (en poäng per rätt svar)

2: Ghost spelade sin konsert i Flygeln, till vilken annan byggnad kan man gå från Flygeln utan att gå utomhus?

3: Vi stannar i Flygeln, hur många ventilationsaggregat av FTX-typ (det vill säga till och frånluft i sammam aggregat) betjänar Flygeln med luft?

4: Vilket år byggdes Flygeln?

5: Vilken låt avslutade Ghost konserten i Norrköping med?

Jag ökar antalet frågorna, förhoppningsvis ökar antalet deltagare också!
Som vanligt gäller svar i en kommentar här på bloggen, fullt tillåtet att använda sökverktyg på internet om man så vill, men visst är det tuffare att chansa utan?

Until we meet again
/F

1 kommentar:

  1. 1. HF Linköping och Linköping Mighty Ravens
    2. Värmekyrkan
    3. Fem st
    4. 2006
    5. Monstrance clock

    SvaraRadera