torsdag 17 januari 2013

the year of 2013 a preview

Såhär när det nya året gjort intåg med stora, bestämda kliv. När vi knappt hämtat oss efter alla årskrönikör och årsbästalistor. När julmatsfettet fortfarande håller ett stadigt grepp om midjan, åtminstone min. Och den ondskefulle TNE, jordens fiende nummer ett, fortfarande inte fått sitt RUK.

Det är då mina harhjärtade undersåtar som allas eder idol, kliver in i bilden och räddar eran dag med sin kloka insikter. Och när man precis summerat året som gått kan det vara dags att lägga upp en plan för det året som precis börjat. Sedan kan man i december titta tillbaka och inse hur rätt man hade, eller hur lite rätt man hade. Är ni redo? Inte det, nej hämta en kopp te, kaffe, choklad eller absinth! Klart nu? Bra då kör vi.

Årets ras: Förhoppningsvis min matchvikt, möjligtvis midjemåttet. Börjar bli dags att sluta likna Karlsson på taket, och då menar jag inte propellern...

Årets fotbollsmål: När Jack Wilshere avgör Champions Leaguefinalen med en sträckt vrist i bortre krysset. Firandet som följer går till historien som det bästa någonsin.

Årets hockeymål: Ölvestad skickar upp DIF i eliten igen i en avgörande match mot AIK som åker ur ES...

Året resmål: Ursäkta göteborgshumorn, men London över nyår med tre fotbollsmatcher på agendan får utgöra årets resmål, åtminstone det bästa! Det gäller bara att spara ihop de slantar som krävs för denna resa och sedan blir det en lång tripp till världens huvudstad.

Årets konsert: 4 maj Friends Arena - Bruce Springsteen dag två, efter en uppvärmning på fredagen kör Bossen århundradets gig som Expressen belönar med 15 getingar!

Årets man: Landets förenade journalistkår, framförallt den kvinnliga avdelningen, röstar fram mig till årets man. Detta eftersom jag helt enkelt är bäst, vackrast och mest charmant

Årets dag: Premier leaguelördagar såklart! Behöver jag förklara mig närmare? Ta en kopp till och tänk efter så ska du se!!

Årets Skivsläpp: Suede, ja ni läste rätt, släpper nytt album 18 mars. Första låten från skivan är riktigt bra och jag spänner förväntningsbågen riktigt rejält på detta album. De spelar för övrigt i London 30 mars, en påskrunda till huvudstaden kanske? Har du inte hört låten?
Kolla in den här -> http://suedebarriers.viinyl.com/

Året handikapp: Med tanke på hur sällan det spelas numera får jag väl räkna med att det blir en höjning, får försöka stanna på 10, kan det låta rimligt?

Årets Händelse: När drömvinsten utfaller till mig, det kommer att bli den näst bästa händelsen i världshistorien, endast slagen av min födelse. Denna drömvinst kommer ge mig möjligheten att inte jobba mer utan jag kan istället lägga hela min tid på att ge världen det den behöver. En Freddie i högform.

Året tal: 33, vilket är den ålder jag uppnår i år. Hörde jag ett "bäst-före-host"? Nej jag tänkte väl att jag hörde fel, BUH!!! Sitt ner och var tysta, det är det undersåtar är till för, inte mest de harhjärtade!

Årets religion: Blir ju givetvis "Fredwurstianismen" som slår igenom på bred front allteftersom fler människor upptäcker min storhet som människa, förebild, predikant och agitator.

Årets insikt: När TNE, Jenny och alla ni andra i min supporterklubb läser detta vid årets slut och inser att allting stämmer! Bow down to the almighty Freddie!!

Nu ska jag ge mig av mot en plats så fantastisk att man inte tror att det är sant, japp, jag pratar om drömmarnas värld!

Godnatt kära supportrar!

/F


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar