måndag 29 oktober 2012

Då satt vi då här igen

Skulle vilja följa upp titelraden med att det var greven, plast och jag, men det är inte så väl i mitt liv denna måndag. Det är aldrig såväl i mitt liv, det kan vara TNE, Tyra eller i sällsynta fall Jenny som gör mig sällskap. Absolut inget ont om denna harhjärtade trio, men det är inte som att ha Greven och Plast på besök för en grogg. Å andra sidan ska man väl inte grogga på måndagar? iallafall inte när man tillhör den arbetande skaran i samhället Sverige, då ska man träna, laga mat, dricka vatten och vara allmänt sund. Ska vi vara riktigt ärliga har vi satt oss i en ekonomisk sits där man inte har råd att gå ut och sitta på puben varje kväll. Kanske är bra det ur ett hälsoperspektiv, men jag fick ju i somras lära mig att man ska dricka 10 pint öl i veckan för att må som bäst (http://www.drinksafely.info/DrinkingAdvice/), jag vet den länken att det inte är sunt att dricka mer än så.... Någon som vill anta utmaningen att prova detta leverne?

För övrigt har veckan börjat med ett helvetiskt träningspass, jag misstänker en svårighet att ta mig ur sängen imorgon, men sånt är livet antar jag!

Jag funderar på att stämma staten, det här velande med klockan som ska ställas fram och tillbaka åsamkar mig psykiska besvär av inga som helst betydande grader. Undrar vad oddsen är att man vinner en sådan rättstvist?

För övrigt anser jag att TNE, bör sättas i ett sibiriskt arbetsläger anno 1943.

/F

1 kommentar:

  1. Här måste jag rätta dig dock. Sibiriskt arbetsläger anno 1943 är lika med Röda Armén. Jag skulle idag inte vilja ge mig en PPD på grund av diverse olika orsaker.

    SvaraRadera