tisdag 30 oktober 2012

6,86 % är dagens siffra

Nej mina harhjärtade vänner, det är inte alkoholhalten på min kvällsdryck. Det är andelen länder vars statschef var kvinna när nedanstående video spelades in. Detta som svar på Beyoncés låt "Run the world (Girls). för övrigt kan tyckas att mr Buckley framstår som en aning bitter i sin framtoning, men han är i alla fall rak med sina synpunkter om musik. Jag fastnade mer för det där med 6,86% kvinnor som statschefer, Buckley är noga med att poängtera att väldigt få av dessa länder räknas som stormakt. Undrar varför detta inte blivit en stor diskussionspunkt i sociala medier, eller har jag bara missat det hela?

Kommer ni ihåg det där med kvinnor som skulle stå vid spisen? Alltså Facebookgruppen med detta namn, den blev anmäld till Facebook av en tjej som tyckte det var opassande att skämta om sådant. Vad skulle en tjej som hon tycka om detta?

Sedan kan man givetvis diskutera huruvida det är sunt att 6,86% av jordens länder styrs av en kvinna. Det är ju på tok för många länder. Och nu när ni fått ert temperament att rusa lite kan jag väl lägga till att jag skämtar. Undrar vad min gamla radarpartner och parallellslalompartner Tant C tycker i den här frågan? Hon är ju för övrigt gift numera och bör därför ha fått sin position vid spisen!

För övrigt anser jag att det bör göras en lista över "the ten worst T.N.E-moments of 2012"

/F




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar