tisdag 3 maj 2011

Tisdagar är ingen hit.....

Frågan  är egentligen vem som uppfann tisdagar, inte att namnet på dagen är tisdag utan snarare att det är andra dagen på arbetsveckan! Det är klart den sämsta dagen i arbetsveckan, inte för att det innebär några speciella arbetsuppgifter, men för att den är tung.

Som vanligt har allas eran Freddi en teori, som jag med glädje delar med mig av. Måndagen, som inte heller är en bra dag - dock bättre en tisdagen, går på ren och skär vilja. Alternativt så går den av bara farten utan att man fattar något, allra helst för de mindre begåvade i samhället - läs TNE. Man kör helt enkelt på för att man måste och vips så är måndagen slut. Kroppen har inte förstått att det är arbetsvecka ännu och följer helt enkelt hjärnans kommando.

Tisdagar är värre, då har nämligen både kropp och knopp förstått att det är jobbvecka, till och med den onde TNE börjar här inse faktum och det är inte illa. Man kämpar och gäspar sig fördärvad genom hela tisdagen som aldrig riktigt vill ta slut. Härifrån och framåt är det nedförsbacke mot den underbara helgen igen.

Efter mitt senaste inlägg fick jag mottaga mycket arga hot per telefon, men det rör sig dock om en ovilja att inse sanningen! Freddie levererar sanningen, även om den svider ibland =)

För övrigt anser jag att TNE bör förgöras....

/F

1 kommentar: