måndag 7 mars 2011

Anrell har rätt i en sak iallafall...

Skid-vm är slut, lite vemodigt faktiskt. Jag låg hemma med en sjukskrivning under sista veckan och kunde bevittna rätt mycket av tävlingarna på TV. Det slog mig tidigt vilken folkfest det var där borta i Norge, hur många människor som helst utefter skidspåren. En skidfest utan dess like, som tyvärr nu alltså är slut.

Aftonbladets Lasse Anrell, skriver idag en krönika om att skid-vm alltid borde gå i Oslo. Jag är nästan beredd att hålla med honom, ett sånt intresse är svårt att få någon annanstans tror jag. Sedan ska kanske internationella skidförbundet, som använder den mycket barnsligt roliga förkortningen FIS, syfta till att sprida detta skidintresse till övriga världen.

Skulle kanske vara en idé att låta Oslo arrangera VM oftare än andra städer i världen, för att ge åkarna denna fantastiska stämning ofta, för att ge de andra arrangörerna blodad tand, för att ge skidentusiaster i övriga världen en hint om hur det ska gå till. Jag är helt klart för att Oslo arrangera VM ofta, det var en fantastisk syn att se dessa jublande norrmän längs spåren.

/F

Länkar: AB, AB, Expressen, Expressen, SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar