söndag 20 oktober 2013

I skrivkrampens skugga

Jag har haft svårt att få till texter en väldigt lång tid nu vilket irriterar mig, förmodligen inte alltför många fler dock. Det är trist att irritera sig på sina egna tillkortakommanden, men det är kanske bättre än att irritera sig på andra människors tillkortakommanden? Även om det är roligare att påvisa brister hos andra, förmodligen också för att det är betydligt lättare att se bristerna hos andra än sig själv. Nu har ni läst ett antal rader och ärligt talat inte kommit någonstans, visst är det väl fantastiskt hur ett stycke text kan binda er så totalt eller hur?

Jag har fått ett ryck i mitt liv, eller ska vi hårdra det så är det väl fler ryck jag fått på en gång. Orkar ni med dem? Klart ni gör, ni har läst hela vägen hit ner så varför inte fortsätta lite till. Jag har börjat springa, frivilligt dessutom. Jag som länge har varit av åsikten att det bara är rädda människor som springer, vi andra håller oss ifrån löpträning. En inställning som naturligtvis varit till mina fotbollstränares stora glädje, observera att det sista där skrevs medan jag höll upp en sarkasm-skylt.

Löpningen gör gott för mig dock, det är skönt att komma ut i friska luften och röra på sig. Genast gick min skrift över till att bli extremt löjlig och hälsoinriktad, men vad gör väl det om hundra år. Tänkte att jag skulle hålla i löpningen över vintern, alternativt tjacka ett par skidor om nu snötäcket behagar lägga sig över vårt land igen. Jag funderar på lagen om alltings jävlighet och inser att köper jag skidor, kommer snön lysa med sin frånvaro under de kommande femtioelva åren. Nu kan ju detta vara en bra grej då jag kommer kunna springa hela vintern, men frågan är ju man ska lägga ut pengar på ett skidpaket man inte kan använda för att istället kunna springa? Vad tror ni om detta mina humbla tjänare?

För övrigt har jag fått för att jag ska sluta snusa, ska detta vara en bra idé undrar man ju direkt. Jag tror att det kan vara en bra idé i långa loppet, fyndigt ordval med tanke på träningstemat i inlägget, att lägga av med dessa gifter. Dessutom sjunker ju inte priserna på tobaksvaror med tiden vilket är ytterligare ett incitament att sluta.

Nu har jag uppehållit er ganska länge, vilket glädjer mig. Jag borde ta mig ut i skogen och springa redan idag, men det är ett bistert väder denna dag. Bara att bita ihop och dra ut sig själv i skogen.

Ha en bra dag
/F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar